Nowa TV bez serwisu informacyjnego, ale nie planuje zmiany koncesji

Nowa TV zamierza zrezygnować z własnego serwisu informacyjnego. Ostatnie wydanie „24 godzin” widzowie będą mogli zobaczyć w piątek, 30 listopada. Nie oznacza to jednak, że stacja zmieni warunki koncesji – dowiedział się portal omediach.info.

Reporterzy w regionach zostali poinformowani o końcu produkowania serwisu już kilka tygodni wcześniej. Oficjalny komunikat w sprawie rezygnacji produkcji serwisu wydała stacja w zeszłym tygodniu. Głównym powodem zaprzestania emisji „24 Godziny Online.pl” jest wysoki koszt realizacji programu informacyjnego.

24 godziny – fot. Nowa TV

Codzienny serwis informacyjny jest jednak projektem bardzo kosztownym a MUX 8 nie osiągnął zasięgu, który został obiecany nadawcom, i nie zapewnia wyników, które gwarantowałyby rentowność produkcji programu newsowego – oświadczyła Monika Polewska, rzecznik Prasowy Grupy ZPR Media

O tej sprawie jako pierwszy napisał serwis Teleshow.wp.pl.

Koniec „24 godzin” a warunki koncesji

Rezygnacja z serwisu nie oznacza jednak, że Nowa TV nie będzie nadawać audycji informacyjnych. Według obecnej koncesji, nadawca zobowiązany jest do emisji takich programów w minimalnym udziale procentowym wynoszącym 2% w tygodniu (od 06:00 do 23.00). Podobny zapis dotyczy programów publicystycznych, a ich minimalny udział procentowy w ramówce nie może wynosić mniej niż 1%.

Jak dowiedział się portal omediach.info, Grupa ZPR zapewnia, że nadal będzie spełniać wspomniane warunki koncesji:

Mamy świadomość zapisów koncesyjnych i będziemy je wypełniać – mówi Monika Polewska, rzecznik prasowy grupy ZPR Media.

Współwłaścicielem telewizji Nowa TV jest Polsat. Posiada 49% udziałów w spółce TV Spektrum, która jest nadawcą kanału. Rzecznik zaprzecza jednak informacjom, że stacja będzie emitować serwis informacyjny produkcji Polsatu:

Nie jest planowana emisja serwisu informacyjnego produkowanego przez Grupę Polsat – dodaje

Część osób trafi do Polsatu

Niektóre osoby z redakcji informacyjnej Nowa TV trafią do stacji grupy Polsat. Jak ustalił portal omediach.info, Grzegórz Sajór, który pełnił funkcję wydawcy „24 Godzin”, od 16 października br. jest wydawcą programu „Wszystko, co chcielibyście wiedzieć” w nowo powstałym kanale Polsat Rodzina.

Ograniczenie produkcji programów publicystycznych

Pod koniec października 2017 roku nadawca zrezygnował z emisji programu „Proste pytanie” Marka Czyża i „Teraz Ja” Tomasza Sekielskiego. 15 października br. nadano ostatni odcinek programu „Biało-czarne” Jacka Prusinowskiego.

Nowa TV nadal produkuje audycję „FedeRacja” Adama Federa i „Wszyscy zginiemy” Mateusza Jędrasia.

Program „24 godziny online.pl” jest emitowany od początku powstania Nowa TV, czyli od 9 listopada 2016 roku. Serwis nadawany jest codziennie o 18:30. Prowadzącymi są m.in. Beata Tadla, Magdalena Gwóźdź, Marek Czyż i Agnieszka Kopacz. Obowiązki szefa redakcji pełni Tomasz Sygut.

Nowa TV jest dostępna na ósmym multipleksie DVB-T, w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych.