Telewizor

Slow TV zamiast sportu – Sport 5 przez 2 dni bez własnego programu

rafs

W poniedziałek, 17 stycznia i we wtorek, 18 stycznia czeska telewizja sportowa Sport 5 nie nadawała swojego właściwego programu. Zamiast tego emitowano wzięte z NRK podróże statkiem i pociągiem w ramach Slow TV.

O tym, że stacja nie nadawała swojego właściwego programu poinformował portal Parabola.cz. Przez dwa dni kanał nadający w swoim programie sporty motorowe, sport, a także magazyny związane ze zdrowym trybem życia zamiast powtórek transmisji i magazynów nadawał program w stylu Slow TV – telewizji niespiesznej. Telewizja nadawała minuta po minucie podróże statkiem i pociągiem, które wykorzystała z emisji norweskiego publicznego nadawcy NRK. Nadawca ten specjalizuje się w emisji takiego formatu. Programy pochodzą sprzed kilku lat. W środę, 19 stycznia stacja wróciła do emisji programów sportowych jak Extreme czy K.O. magazyn oraz programów własnych, jednak nie nadaje programu takiego, jaki wpisany jest w EPG. Władze stacji nie komentują nagłej zmiany programu. Według informacji Czeskiego Radia, sekretariat stacji w Pradze podaje, że właściciel jest niedysponowany i stąd nie ma informacji o dalszym losie stacji.

fot. Parabola.cz

Sport 5 nadaje w czeskim DVB-T2 w multipleksie 24, a także satelitarnie. Stacja rozpoczęła emisję 2 maja 2008 roku. Właścicielem stacji jest czeski kierowca wyścigowy Antonin Charouz i jego spółka Sport 5 z siedzibą w Pradze.

Sport 5 kończy emisję w stylu Orange Sport?

Być może stacja Sport 5 zakończy emisję. W Czechach ze względu na kryzys związany z pandemią koronawirusa emisję zakończyły takie kanały jak Rebel 2 (muzyka rockowa) czy Klenot TV (telezakupy). Obecny etap emisji Sport 5 przypomina koniec nadawania w Polsce stacji Orange Sport. Stacja w dwóch ostatnich latach swojej emisji (2015-2016) nadawała powtórki programów, meczów koszykarskich i siatkarskich Legii Warszawa i gal bokserskich. Wyjątkiem były jednorazowe transmisje meczów siatkarskich. Kanał zakończył emisję z końcem 2016 roku z powodu spadającej oglądalności spowodowanej brakiem programów własnych. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji 13 grudnia 2016 roku uchyliła koncesję na nadawanie na wniosek właściciela.

źródło: Parabola.cz, rozhlas.cz