[RAPORT] W listopadzie przewaga polityków rządowych w TVP i w Polsat News

Listopad był miesiącem, w którym świętowaliśmy stulecie odzyskania niepodległości. W sferze politycznej ujawniły się również liczne afery. W Telewizji Polskiej i w Polsat News mogliśmy zaobserwować liczną obecność polityków rządzących. W TVN24 postawiono na obecność ekspertów. Oto raport programów publicystycznych z listopada.

 

Dane statystyczne programu „Gość Wiadomości”

W listopadzie program „Gość Wiadomości” nie ukazał się na antenie TVP INFO trzy razy – 4, 10 i 15 dnia miesiąca. Program publicystyczny Telewizji Polskiej postawił w znacznej mierze na polityków związanych z Prawem i Sprawiedliwością. Na 40 gości, 13 z nich pochodziło z tej partii. 3 pochodziło z Platformy Obywatelskiej, a jeden z ruchu Kukiz’15. 7 osób nie zakwalifikowano do żadnej z kategorii. Pojawiło się także 6 ekspertów i 10 publicystów.

Dane statystyczne programu „Fakty po Faktach”

Program publicystyczny TVN24 postawił na zapraszanie w znacznej mierze ekspertów. Pośród wszystkich 97 gości, ich liczba wynosiła 50. W programie goszczono również 15 polityków Platformy Obywatelskiej,  12 z Prawa i Sprawiedliwości,  4 z Nowoczesnej, 3 z klubu PSL-UED oraz 1 z ruchu Kukiz’15. Pozostałe 12 osób nie zostało zakwalifikowanych do żadnej z kategorii.

Dane statystyczne programu „Wydarzenia i Opinie”

W listopadzie programu Doroty Gawryluk i Bogdana Rymanowskiego nie pojawił się na antenie 1 dnia miesiąca z uwagi na Dzień Wszystkich Świętych. Na 46 gości, 13 z nich pochodziło z Prawa i Sprawiedliwości.  W programie pojawiło się 5 posłów z Platformy Obywatelskiej i po dwóch z Nowoczesnej oraz klubu PSL-UED. Jedna osoba była z ruchu Kukiz’15. Tematy gospodarzy programu komentowało 7 ekspertów i 4 publicystów. Goszczono również 12 osób, których nie zaliczyliśmy do żadnej z kategorii.