Zmiany w RTVS24 – duet prowadzących Sprav, archiwalne wydania Denika CST

rafs

Od soboty, 14 maja słowacki nadawca publiczny RTVS dokonał zmian w programie informacyjnym „Spravy RTVS”. Objęły one również ramówkę kanału RTVS24.

Zmiany dotyczą głównego wydania programu informacyjnego „Spravy RTVS”.  Są one realizowane w duetach, na siedząco. Do tej pory programy „Spravy RTVS” prowadzono na stojąco. W dni robocze główne wydanie nadawane o godzinie 19:00 przedłużono do 55 minut. Dodatkowo na koniec programu dodano krótką planszę informacyjną o pogodzie na następne dni. Pełne informacje są prezentowane po wiadomościach sportowych. RTVS24 bezpośrednio po zakończeniu głównego wydania programu „Spravy RTVS” nadaje „Sprawy i komentarze”. To program publicystyczny z rozmowami z bohaterami dnia. Do tej pory wspomnianą audycję nadawano po godzinie 20:15.

Archiwalne wydania „Denika CST”

Od soboty, 14 maja RTVS24 nadaje także archiwalne wydania programu informacyjnego „Denik CST”. Nadawano go w Czechosłowackiej Telewizji od maja 1990 roku. Zastąpił on „Televizni noviny”, które były symbolem komunistycznej propagandy w Czechosłowacji. Wydania te nadają z okazji zbliżającej się 30. rocznicy rozpadu Czechosłowacji i powstania 1 stycznia 1993 roku Republiki Słowackiej. Zakres emisji obejmuje ostatnie miesiące istnienia Czechosłowacji. Są nadawane codziennie o godzinie 18:30. Zapis wydań jest dostępny na stronach nadawcy publicznego.

Umożliwimy naszym widzom ciągłe oglądanie informacji sprzed 30 lat, a 1 stycznia 2023 roku będzie miało miejsce 30-lecie powstania Republiki Słowackiej. 1992 rok był kluczowy dla Czechów i Słowaków, rozstrzygała się kwestia nazwy Czecho-Słowacja, co oba kraje przeżywały bardzo intensywnie. Pokażemy widzom autentyczne materiały dziennikarskie z momentu, kiedy decydowali Vladimir Meciar i Vaclav Klaus. Młodsi widzowie będą dzięki tym emisją mogli zobaczyć, jak żyliśmy, ubieraliśmy się i co i jak się mówiłomówi Alfonz Šuran, redaktor naczelny dziennikarstwa w RTVS.

RTVS24 uruchomione po fali krytyki

Słowacki nadawca publiczny uruchomił w poniedziałek, 28 lutego swój kanał informacyjny RTVS 24. Powstał on po fali krytyki, która spadła na nadawcę po braku emisji specjalnych wydań programów informacyjnych w poranek po wybuchu wojny w Ukrainie. Kanał początkowo uruchomiono na 2 tygodnie, jednak emisja trwa do dziś.