Jacek Kurski

Wątek TVP w aferze mailowej

rafs

We wtorek, 4 stycznia i w środę, 5 stycznia miał miejsce kolejny wyciek wiadomości Michała Dworczyka. W mejlach zamieszczonych na poufnarozmowa.com pojawia się wątek dotyczący Telewizji Polskiej.

Wątek związany z TVP pojawia się w mailach, które wyciekły 4 i 5 stycznia. Pierwszy komplet wiadomości pochodzi z 27 września 2018 roku. W nim Mariusz Chłopik, doradca premiera Mateusza Morawieckiego prosi prezesa TVP Jacka Kurskiego i szefa Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Jarosława Olechowskiego o to, „by jutro TVP ładnie zaatakowała te osoby, które taki wyrok wydały i generalnie warszawski sąd apelacyjny według topowych kancelarii adwokackich to stajnia augiasza” (oryginalna pisownia). Zapewniono ich, że posłowie PiS, którzy będą gościć w programach publicystycznych wiedzą, jak mają odpowiadać na pytania.

fot. poufnarozmowa.com

Materiał o sądach w „Wiadomościach”

Tego samego dnia w programie „Wiadomości” Marcin Szypszak zrealizował materiał na ten temat. Materiał nosi nazwę „Sprawiedliwość czy sądzenie do skutku?” i jest wciąż dostępny na stronach internetowych TVP. Internauci przypomnieli na Twitterze, że materiał został zrobiony zgodnie z wytycznymi Chłopika, a artykuły dotyczące ataków na sędziów Sądu Apelacyjnego wciąż są dostępne na tvp.info.

Marzec 2019 – piątka Kaczyńskiego

W środę, 5 stycznia wyciekła korespondencja Matyni, Chłopika i Dworczyka z 4-5 marca 2019 roku na temat mobilizacji Kurskiego i Olechowskiego. 4 marca Chłopik nakazał, by Dworczyk zadzwonił do Kurskiego, a Matynia do Olechowskiego. Dodał, że „Oni muszą mieć presję, że ktoś patrzy im na ręce. Jutro jest kluczowy dzień”. Dworczyk potwierdził rozmowę z Kurskim, który mówił mu, że „będzie pięknie”, Matynia odpowiedział także, że Olechowski potwierdził ustalenia i to, że mają działać w TVP Info, „Wiadomościach” i innych programach. Sprawa dotyczyła „piątki Kaczyńskiego”, jaka miała wystartować w kwietniu.  Materiał jest wciąż dostępny na serwerach TVP.

Listopad 2019 – Kudzia w TVP Polonia

Piotr Kudzia wrócił do Telewizji Polskiej. Od sierpnia 2020 roku pełni funkcję wicedyrektora TVP Polonia. Ten temat także jest obecny w mailach. Wiadomość pochodzi z 29 listopada 2019 roku. Chłopik pisze o spotkaniu z Kudzią i potwierdza jego doświadczenia w mediach. Pisze również o planie działania. Według niego, Michał Dworczyk miałby go wprowadzić do Jacka Kurskiego, a w jego gabinecie Kudzia otrzyma umowę do podpisania. Po wszystkim pojawi się Dyrektor Olechowski. Prawdą jest, że wtedy Kudzia wrócił do TVP, a następnie został wicedyrektorem kanału dla Polonii, o czym pisał „Presserwis”. Wcześniej, bo od czerwca 2017 roku do października 2018 roku był szefem „Teleexpressu”.

fot. poufnarozmowa.com

„Albo wpadł do spamu albo to po prostu fejk”

Do ujawnionych wiadomości odniósł się na Twitterze dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. Olechowski zaprzecza, jakoby miał dostać takiego maila. Twierdzi, że „albo wpadł do spamu albo to po prostu fejk”.

Pokłosie afery mailowej – Skórzyński poza TVN24, pracuje przy skokach narciarskich

TVP jest drugim nadawcą, którą dotknęły maile związane z wyciekiem ze skrzynki Michała Dworczyka. We wrześniu 2021 roku wyciekły wiadomości dotyczące Krzysztofa Skórzyńskiego i jego kontaktów z szefem KPRM. Dziennikarz został najpierw zawieszony, a potem odsunięty od programów politycznych w TVN Grupa Discovery. Obecnie dziennikarz pracuje przy Pucharze Świata w skokach narciarskich, który transmituje w paśmie otwartym telewizja TVN.